Jak wzmocnić organizm po chorobie?

Jak wzmocnić organizm po chorobie? koktajle

Sezon przeziębień i gryp w pełni. Jakiś czas temu podpowiadałam Wam jak uchronić organizm przed infekcjami. Jeśli ktoś przegapił ten wpis zapraszam tutaj . Gdy choroba nas dopadnie często konieczne jest sięgnięcie po antybiotyki, nasz organizm jest osłabiony, a my szybko chcemy wrócić do formy sprzed choroby. Jak to osiągnąć? 

W trakcie infekcji i tuż po nich najlepszym rozwiązaniem jest sięganie po owocowo-warzywne koktajle. Gdy jesteśmy chorzy zwykle nie mamy apetytu, a posiłki stałe przełykamy z trudem. Taka płynna bomba witaminowa będzie dużo łatwiejsza do przyjęcia przez nasz organizm. Poniżej podaję moje ulubione propozycje koktajli wzmacniających, po które warto sięgać w trakcie jak i tuż po chorobie.

Jak wzmocnić organizm po chorobie? koktajl z awokado

Koktajl z awokado i jogurtu naturalnego

Sprawdzi się idealnie w szczególności po kuracjach antybiotykowych. Ten napój pozwoli szybko i skutecznie odbudować naturalną florę bakteryjną. Aby przygotować koktajl wystarczy, że zmiksujesz ze sobą awokado, banana oraz kiwi ze szklanką jogurtu naturalnego. Na koniec dodaj sok wyciśnięty z połowy cytryny. Koktajl należy wypić od razu po przygotowaniu. Awokado dostarczy witaminę C, E, A oraz witaminy z grupy B. Banan podniesie poziom potasu, ale też magnezu fosforu i wapnia oraz witamin: A, C, E, K, witamin z grupy B. Kiwi to bardzo dobre źródło witaminy C, a także potasu, magnezu, fosforu, cynku i żelaza. Taka bomba witaminowa w połączeniu z jogurtem, który zawiera bakterie Lactobacillus pozwoli szybko odbudować mikroflorę jelitową, która w trakcie kuracji antybiotykowych ulega osłabieniu.

Jak wzmocnić organizm po chorobie? koktajl z gruszki

Koktajl z gruszki i kiwi

Aby wzmocnić organizm w trakcie choroby oraz dodać energii i sił osłabionemu organizmowi przygotuj koktajl z gruszki, kiwi i miodu z dodatkiem wody mineralnej (1 szklanka). Wszystkie składniki zmiksuj i wypij koktajl. Już w starożytności pito napar z gruszek w trakcie przeziębień i gorączki. I nie ma się co dziwić, ponieważ gruszka to bardzo dobre źródło witaminy K, C, kwasu foliowego, antyoksydantów, a także potasu, manganu, magnezu i boru. O doskonałym wpływie miodu na organizm w sezonie chorób chyba nie muszę już wspominać? W trakcie choroby najczęściej wybieram miód lipowy. Doskonale zwalcza przeziębienie i grypę, a także walczy z infekcjami górnych dróg oddechowych i wysoką gorączką.

Jak wzmocnić organizm po chorobie? koktajl ze szpinaku

Koktajl ze szpinaku i banana

W zestawieniu nie mogło zabraknąć także propozycji na koktajl ze szpinakiem. Ten z bananem to chyba taka najbardziej klasyczna, ale według mnie jednocześnie najsmaczniejsza i najskuteczniejsza wersja tego zielonego koktajlu. Zmiksuj ze sobą garść szpinaku z bananem, pomarańczą i szklanką wody. Dodaj sok wyciśnięty z połowy cytryny oraz łyżkę oleju lnianego. Wymieszaj. Szpinak to przede wszystkim doskonałe źródło żelaza i wapnia. Dodatkowo dostarczy do organizmu witaminy: C, E, K oraz te z grupy B. Szpinak to potężna dawka antyoksydantów wpierających mechanizmy obronne organizmu, które podczas choroby ulegają osłabieniu. Olej lniany zapewni odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych odpowiedzialnych m.in. za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego i oddechowego.

Ciekawa jestem jakich Wy macie sprzymierzeńców w walce o powrót sił i energii po chorobie?

Facebook
Google+
http://piekno-z-natury.pl/wp/wzmocnic-organizm-chorobie/
INSTAGRAM

56 thoughts on “Jak wzmocnić organizm po chorobie?

  1. Te koktajle wyglądają na bardzo smaczne i mam ochotę wypróbować chociaż chora nie jestem. Ciekawi mnie smak tego ostatniego. Ja dodałabym jeszcze miód i orzechy na wzmocnienie po chorobie. Pamiętam, że kiedyś po zapaleniu płuc byłam taka słaba, że nie mogłam normalnie funkcjonować i wtedy na nogi postawiła mnie mikstura z miodu, orzechów i cytryny. Może kiedyś o tym napiszę więcej u siebie. Twoje propozycje są natomiast takie, że od razu, nawet patrząc na zdjęcia sił przybywa:)

    • Po te koktajle można sięgać każdego dnia, nawet bez choroby. Świetnie wzmacniają organizm i dodają energii więc propozycja jak najbardziej uniwersalna ;) A walory estetyczne to ich druga pozytywna strona ;)

    • U mnie miód i czosnek pojawiają się głównie w trakcie choroby i faktycznie sprawdzają się rewelacyjnie. Po chorobie natomiast tajna broń to koktajle ;)

  2. Dużo owoców, warzyw! To zawsze pomaga. Zdrowa, zbilansowana dieta jest bardzo ważna. Jednak próbowałam robić sobie zielone koktajle na bazie szpinaku i jakoś nie mogę się przekonać.
    Pozdrawiam piątkowo :)

    • A może jarmuż bardziej Cię przekona? Zielone koktajle z jego dodatkiem są ostatnio bardzo popularne i naprawdę warte wypróbowania.

    • Miód i cytryna to także moi sprzymierzeńcy gdy wyczuję pierwsze oznaki chorobowe. Czas powrotu do sił po chorobie to jednak czas koktajli pełnych warzyw i owoców :)

  3. Przydałaby mi się taka bomba witaminowa :) Najbardziej spodobał mi się pomysł na koktajl z gruszką i kiwi. Po chorobie i w trakcie sięgam po herbatę z cytryną, miodem i malinami ;)

  4. Koktajle na pewno wspierają układ odpornościowy, ale ja ostatnio za nimi nie przepadam :/ A moja ulubiona mikstura antyprzeziębieniowa ostatnich dni to woda z sokiem z cytryny i pomarańczy, łyżeczką witaminy c i łyżeczką miodu :)) Do tego codziennie jem owoce, marchewkę, dużo warzyw i orzechy brazylijskie :)

    • Rewelacyjna mikstura. W okresie przeziębień witaminy C nigdy zbyt wiele. Chociaż poza sezonem jak wiemy witamina C może pomóc na wiele innych dolegliwości takich jak ból zęba czy głowy. Warto zawsze o niej pamiętać.

  5. Co za kolory! Super przepisy na pewno skorzystam, nie przepadam za gruszkami ale może w połączeniu z kiwi uda mi się przemycić ich trochę do mojej diety:):):)
    Chyba już kiedyś Ci pisałam, że zarówno z chorobą jak i we wracaniu d formy pomaga mi ekstrakt z pestek grejfruta i duża ilość witaminy C(nie tylko z naturalnego źródła :D )

    • Witamina C jest rewelacyjna. Jak się okazuje to taki złoty środek na wiele, czasami zaskakujących dolegliwości. Warto posłuchać w tym wypadku Pana Jerzego Zięby. Wiele Jego wykładu można odnaleźć na youtube lub po prostu sięgnąć po książkę Ukryte terapie. Rewelacyjna pozycja.

  6. Koktajle lubię ze względu na smak, nawet nie pomyślałam, że mogą nas wzmocnić w chorobie;) Znam tylko ostatni przepis, więc jeszcze sporo przede mną.

    • Jesienią czy zimą odnaleźć można jeszcze trochę sezonowych owoców i warzyw jak choćby jabłka czy pomarańcze. Można też je zastąpić mrożonkami, nawet w sklepach wiele z nich jest naprawdę dobrej jakości, ale oczywiście nic nie równa się takim mrożonką przygotowanym samodzielnie w sezonie na ulubione owoce.

  7. Ja własnie jestem po chorobie męczyła mnie ponad tydzień i dawno już nie byłam tak chora. Twoja rady są bardzo fajne w sumie ja nic nie robię żeby jakoś wzmocnić organizm po chorobie

  8. Ja ostatnio jestem odporna na wszelkie chorobska… mam nadzieje ze nie powiedziałam w złą godzinę ;)A Ale jakby co będę mieć na uwadze Twoje porady a ze koktajle uwielbiam to z chęcią skorzystam ;)

    • W takim razie mam nadzieję, że w tym roku sezon chorób ominie Cię szerokim łukiem. Koktajle na pewno pomogą. Warto też sięgać po witaminę C. Zapobiegawczo. Ona na pewno nie zaszkodzi.

  9. Smakowicie wyglądają te koktajle:) Często na kolacje taki koktajl z banana, jabłka i awokado u mnie ląduje. Na szczęście nie jestem podatna na choroby, dlatego u mnie bardziej jest to profilaktyka utrzymania wysokiej odporności:)

  10. Nie wpadłabym na pomysł picia koktajli na wzmocnienie :) Na szczęście jestem już po chorobie, ale będę pamiętać o Twoich propozycjach ;) Jeśli chodzi o mnie to najczęściej piję tylko herbatę.

  11. Właśnie jest to mój pierwszy dzień jako takiego lepszego samopoczucia bo od piątku Monika dźga mnie igłami i wstrzykuje coś co ma mnie postawić na nogi. Jak widać było tak źle, że mocna broń była potrzebna. Z chęcią posilę się takimi koktajlami :)

    • To Cię ładnie to choróbsko wymęczyło. Dobrze, że miałaś przy sobie Monikę. Na pewno o Ciebie odpowiednio zadbała. Dużo sił i zdrówka dla Ciebie!

  12. Wyglądają pysznie :) Tylko mi się tak strasznie nie chce tego nigdy blenderować :D Jednakże co jakiś czas mam przypływ chęci na koktaile więc pewnie w którymś momencie do tego postu wrócę gwoli inspiracji ;)

  13. Koktajle to świetny sposób na zwiększenie odporności nie tylko po chorobie. Dostarczają mnóstwa witamin i składników mineralnych, więc warto je pić każdego dnia :)

    • Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Prosta i smaczna forma przyjmowania witamin i wielu składników mineralnych w jednym koktajlu :)

  14. A pestki po awokado wcale nie trzeba wyrzucać. Można ją przetrzeć na drobnym oczku na tarce i wysuszyć. Zawierają bardzo duże ilości antyoksydantów.
    Takie wiórki można dodać do koktajlu lub posypywać ulubioną sałatkę.

    Sam jestem zwolennikiem zdrowego odżywiania i bardzo popieram takie naturalne inicjatywy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *