Jakie przekąski wybrać do pracy?

5

W pośpiechu, czasem z braku pomysłu lub ochoty bardzo często sięgamy po niezdrowe przekąski miedzy posiłkami. W dzisiejszym poście chciałabym Wam pokazać kila pomysłów jak uniknąć sięgania po nieprzemyślane, niezdrowe przekąski oraz co zrobić by unikać drobnych „grzeszków” w pracy.

Czy przekąski tuczą? 

Nie ma wyraźnych badań sugerujących, że sięganie po przekąski ma związek z masą ciała. Jedne z badań wskazują, że podjadanie między posiłkami ma związek z przybieraniem na wadze. Inne są zaprzeczeniem tej tezy. Dużo istotniejsze dla wagi jest nie samo sięgnięcie po przekąskę, ale to co wtedy jesz.

Co ważne, zanim sięgniesz po przekąskę zastanów się czy naprawdę jesteś głodny. Czy być może Twoje pozorne uczucie głodu to objaw nudy, widoku jedzenia lub wpływ innych osób, które akurat w naszym towarzystwie spożywają posiłek.

Dobrym nawykiem przed sięgnięciem po przekąskę jest napicie się szklanki wody i odczekaniu kilku minut. Jeśli po tym czasie nadal czujesz głód sięgnij po przekąskę.

Przekąski nie mogą pozostać bez związku z resztą diety. Kaloryczność Twoich przekąsek musisz uwzględnić w całodniowym jadłospisie jeśli nie chcesz aby wpływały na Twoją wagę.

Przekąska powinna być dużo mniejsza od głównego dania. Koniecznie do jej podania użyj małego talerzyka.

Zdrowe przekąski w pracy

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie przekąski wcześniej nim będziesz jej potrzebowała. Gdy jesteśmy już głodni sięgamy po szybkie, gotowe przekąski bardzo często niestety kaloryczne i niezdrowe. Unikaj gotowych przekąsek, które mają niską wartość odżywczą, a przy tym są bardzo kaloryczne. Zwykle są również bogate w sól i tłuszcze. Nie zawierają natomiast witamin, soli mineralnych i błonnika. Przygotuj porcję warzyw, sera, jogurtu i innych przekąsek po które lubisz sięgać.

Jeśli zdecydujesz się za zakup gotowej przekąski koniecznie czytaj etykiety! Nawet te, które sprawiają wrażenie zdrowych jak np. chipsy z buraków, pomidorów, krakersy czy orzeszki mogą zawierać zbędne tłuszcze, sól i cukry. Przygotowanie domowych chipsów z  buraków czy pomidorów sprawi Ci dużo frajdy, a smak nie będzie się równał z tymi zakupionymi w sklepie. Jeśli na etykiecie jest informacja, że przekąska zawiera dużo błonnika, witamin i żelaza możesz sobie czasami na nią pozwolić. Dużo oznacza więcej niż 20%. Dopiero 20% zawartości cennych składników można uznać za marketingowe „bogate źródło”!

7

W ostatnim czasie popularne stały się lunch boxy, czyli pudełka, w których możesz zabrać do pracy przygotowane wcześniej przekąski unikając w ten sposób kupowania niezdrowych, wysokotłuszczowych posiłków w barach i stołówkach w pracy.

Ważne jest aby Twoje przekąski uzupełniały składniki odżywcze. Powinny więc być bogatym źródłem białka, tłuszczu i błonnika. Źródłem białka będzie mięso, produkty mleczne, orzechy czy rośliny strączkowe. Bogactwem białka są również ziarna. Tłuszczu dostarczą nam oliwy i oleje, ziarna oraz awokado. Błonnik to przede wszystkim ziarna, rośliny strączkowe, owoce i warzywa.

6

Najprostsza przekąska? Przygotuj w woreczkach śniadaniowych pięć porcji pełnoziarnistych płatków śniadaniowych, dodaje odrobinę suszonych owoców. Zawiąż i włóż do szafki. Będziesz miała gotową przekąskę, na każdy dzień pracy w ciągu tygodnia. Możesz dodatkowo zabrać ze sobą jogurt naturalny i wymieszać je w pracy. Przekąska zdrowa i sycąca.

Inne przykłady zdrowych przekąsek:

– owoce np. jabłka, borówki

– suszone owoce: morele, rodzynki, śliwki, jabłka

– warzywa: seler naciowy, pomidory koktajlowe, papryka, marchewka

– jajko na twardo

– jogurt naturalny

– twarożek chudy z rzodkiewką i ziołami

3

Bardzo dobrym pomysłem na przekąskę idealną do zjedzenia w pracy są ulubione warzywa pokrojone w słupki i zjedzone z sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego bez dodatku majonezu.

Składniki:

– marchewka pokrojona w słupki

– pół papryki pokrojonej w słupki

– jeden mały zielony ogórek pokrojony w słupki

– trzy łyżki jogurtu naturalnego

– natka pietruszki

– koperek

– przyprawy: czosnek, pieprz, odrobina soli (jeśli używasz).

Możesz też użyć inne ulubione zioła.

2

Pietruszkę oraz koperek posiekaj. Dodaj do jogurtu naturalnego i dodaj odrobinę mielonego czosnku.  Przypraw solą i pieprzem i przełóż do małego pudełka lunchowego. Warzywa kroimy w słupki i zamykamy w drugim pudełku. Wkładamy do lodówki i rano mamy gotową przekąskę do zabrania do pracy.

1

A jakie Ty przekąski najczęściej zabierasz ze sobą do pracy?

Facebook
Google+
http://piekno-z-natury.pl/wp/jakie-przekaski-wybrac-do-pracy/
INSTAGRAM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *