Jak naturalnie wzmocnić odporność?

odporność, jak wzmocnić odporność organizmuW dzisiejszym wpisie podpowiem Wam jak możecie wzmocnić odporność swojego organizmu wybierając produkty naturalne. W ciąży odporność organizmu kobiety jest obniżona i narażona na wszelkie infekcje, przeziębienia i grypę. Dlatego by ich uniknąć już na początku sezonu przeziębień postanowiłam odpowiednio zadbać o swój organizmu. Oczywiście podane przeze mnie metody są uniwersalne i sprawdzą się nie tylko w przypadku kobiet ciężarnych. 

sok z bzu czarnego, jak wzmocnić odporność

Sok z bzu czarnego

Kwiat bzu czarnego wspomaga leczenie kataru, gorączki i zapalenia oskrzeli. Działa napotnie i moczopędnie. Owoce bzu wykazują właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Po sok należy sięgać przy przeziębieniach oraz profilaktycznie by im zapobiegać. Jest idealnym dodatkiem do herbaty czy wody z miodem. Taki sok z bzu najlepiej przygotować samodzielnie w domu, ale można też sięgnąć po dobrej jakości soki obecne na rynku. Polecam ten z EcoMedica. Jest naprawdę bardzo smaczny, a w 2014 roku otrzymał certyfikat Jakości Roku co jest ogromnym wyróżnieniem dla tego produktu.

Przy okazji napary z kwiatów w formie inhalacji polecam wypróbować przy nieżytach dróg oddechowych i kaszlu.

miód, lipa na przeziębienia, jak wzmocnić odporność

Miód lipowy oraz herbatki z lipy

Lipa stosowana jest jako środek napotny, łagodzi kaszel i bóle gardła. Aby cieszyć się właściwościami takiej leczniczej herbatki należy przygotować napar z 1 g kwiatu lipy, które zalewamy 200 ml wrzątku. Zaparzamy przez 15 minut i pijemy tuż przed snem aby zapewnić sobie spokojny, leczniczy sen. Szczęśliwie, póki co sezon przeziębień i grypy omija mnie szerokim łukiem więc po napary nie musiałam jeszcze sięgać, ale zapobiegawczo każdego dnia zażywam miód lipowy. Miód ten uważany jest powszechnie za najlepszy środek przy przeziębieniu, grypie, przy wysokich temperaturach oraz schorzeniach dróg oddechowych. Dodatkowo niszczy drobnoustroje na błonach śluzowych nosa i gardła. Łyżkę stołową miodu dodaję do syropu z cytryny i pomarańczy, rozcieńczam wodą i piję każdego dnia. Pamiętajcie aby temperatura wody czy herbaty, do której dodajecie miód nie przekraczała 40 stopni. Powyżej tej temperatury miód traci swoje cenne właściwości i pozostaje tylko substancją słodzącą.

syrop z pomarańczy, jak wzmocnić odporność

Syrop z pomarańczy i cytryny

Przepis na syrop z cytryny i pomarańczy odnalazłam tutaj. Jeśli chcecie przygotować dla siebie taki syrop odsyłam Was tutaj, ponieważ nie jest to mój autorski pomysł. Przepis jest naprawdę bardzo prosty, ale bardzo szybko okazał się moim prawdziwym odkryciem. Jest nie tylko smacznym dodatkiem do herbaty czy wody z miodem. Oprócz niepodważalnych walorów smakowych taki syrop chroni nasz organizm przed przeziębieniami, grypą, infekcjami górnych i dolnych dróg oddechowych, a gdy już nas dopadną łagodzi ich przebieg. Działa antywirusowo, warto sięgać po niego wspomagająco przy gorączce. Cytryna to doskonałe źródło witaminy A, B1, B2, B3 oraz C, pomarańcza dodatkowo dostarcza kwas foliowy, a więc jest idealna dla kobiet w ciąży.

A jak Wy wzmacniacie swój organizm jesienią i zimą? Wybieracie naturalne metody czy wolicie wsparcie środków farmakologicznych?

Facebook
Google+
http://piekno-z-natury.pl/wp/jak-naturalnie-wzmocnic-odpornosc/
INSTAGRAM

51 thoughts on “Jak naturalnie wzmocnić odporność?

  1. Ja nie używam żadnych suplementów, tylko naturalne metody na wzmocnienie odporności, czyli dieta bogata w witaminy i składniki mające wpływ na wzmocnienie układu immunologicznego. Sok z czarnego bzu i miód też jak najbardziej goszczą w mojej kuchni, no i cytryna bo za pomarańczami nie przepadam:)

  2. Jestem fanką ziół i zdecydowanie wolę różne owocowe syropy i ziołowe mikstury. Zimą zdecydowanie należy do nich napar z lipy i sok malinowy.Przyznam jednak, że nie piłam soku z czarnego bzu…

  3. Miodek zdecydowanie :). Ja jeszcze sobie tabletki z witaminą D zażywam. To już mniej naturalne, ale jak tu słońce łapać, jak po pracy w sumie ciemno

    • Witamina D to zdecydowanie dobry wybór. Niestety w naszym klimacie jej suplementacja jest niezwykle istotna, a przez wielu niestety pomijana.

  4. Miód, herbatka z lipy czy sok malinowy jest zawsze u mnie w takim okresie sprzyjającym chorobom:) Ciekawy jest też ten syrop z cytryn i pomarańczy, jeszcze o takim nie słyszałam. Ogólnie staram się korzystać z naturalnych środków, ale często wspomagam się też tranem.

    • Witaminka C i czystek to również moim faworyci. W tym sezonie jednak czystek poszedł w odstawkę ze względu na ciążę. Niby nie jest oficjalnie zakazany, ale nie ma też badań potwierdzających bezpieczeństwo jego stosowania przez kobiety ciężarne. Lepiej więc sięgać po sprawdzone zioła :)

    • Żurawina to potężna dawka witaminy C. Idealnie więc sprawdzi się jako środek stosowany w profilaktyce przeziębień. Dodatkowo żurawina idealnie chroni nasz układ moczowy, zwalcza infekcje oraz jest pomocna przy leczeniu zapalenia pęcherza moczowego. Ma nieco inne właściwości od bzu czarnego, ale jako środek profilaktyczny jak najbardziej polecam :)

  5. Tylko naturalne, dzikie metody :) Używam głównie syropu z sosny lub mniszka, soku z bzu, nalewki propolisowej i imbirowego naparu. Szczęśliwie nie choruję od prawie 2 lat :) A przepis na syrop z cytryny i pomarańczy to dla mnie nowość.

    • W mojej kuchni ten syrop także pojawił się stosunkowo niedawno, ale już po pierwszym wypróbowaniu przepisu wiedziałam, że zostanie na dłużej. Szczerze polecam ;)

  6. Od miesiąca pijam codziennie przynajmniej szklankę wody z cytryną więc taki syrop będzie wreszcie przemiłą odmianą! :D Że też nigdy wcześniej nie spotkałam takiego przepisu. Dzięki! ;)

    • Szklanka wody z cytryną pita codziennie rano to u mnie podstawa, że też o niej tutaj nie wspomniałam ;) ale to chyba przez to, że we wpisie jest taki mój niezbędnik jeśli chodzi o sezon jesienno-zimowy. Woda z cytryną natomiast pojawia się przez cały rok :)

  7. Nawet nie wiedziałam, że kobiety w ciąży są bardziej podatne na przeziębienia itp. Cieszę się, że jeszcze bardziej zwracasz uwagę na swoje zdrowie! Od jakiegoś czasu zabieram się za zrobienie soku z czarnego bzu, o jego sklepowym zamienniku nigdy nie słyszałam. Muszę więc zacząć szukać tego produktu. Syrop z pomarańczy i cytryny brzmi świetnie :) Jeśli chodzi o mnie w celu dbania o odporność organizmu, najczęściej piję herbaty z dodatkiem imbiru.

  8. jeśli się nie mylę, bo myślę tylko „powiązaniowo”:) czy herbatka z bzu czarnego może wspomagać laktacje w czasie karmienia? Bo wiem, że maliny (z praktyki:) pomagają

    • Dawniej faktycznie wierzono, że herbatki z czarnego bzu wspomagają laktację. Dziś już jednak wiadomo, że nie jest to prawdą, a wręcz odradza się sięganie po czarny bez przez matki karmiące piersią. Potwierdzają to badania wykonane przez naukowców z Maryland. Nie udało mi się niestety odnaleźć wyników tych badań w Internecie.

  9. Moja mama produkuje sok z czarnego bzu prawie na skalę produkcyjną :D Nie no żartuję, ale zrobiła tego tyle, że pijemy butelkę dziennie, a końca zapasów nie widać :P Ale przyznam, że z przeziębieniem radzi sobie świetnie ;)

  10. Czytałam, że sok z czarnego bzu jest niesamowicie skuteczny także może się skuszę chociaż na odporność nie narzekam. Może to dlatego, że zimą piję czystek i zwiększam dawkę witaminy C i D3 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *