Guarana zamiast kawy

IMG_4821

Guarana działa pobudzająco, zmniejsza odczuwanie zmęczenia oraz poprawia wydolność organizmu. Dodatkowo podnosi poziom koncentracji i logicznego myślenia po nieprzespanej nocy. Niweluje bóle głowy oraz łagodzi skutki stresu, które kawa dodatkowo zaostrza. Guarana zawiera duże ilości przeciwutleniaczy ma więc działanie antyoksydacyjne. Pomaga w oczyszczaniu organizmu, a także działając moczopędnie wspomaga oczyszczanie krwi. Jakie jeszcze właściwości ma guarana oraz jak ją spożywać? 

Właściwości guarany

IMG_4832

Guarany działa w naszym organizmie dłużej od kawy bo do 6-7 godzin. Przyczynia się do tego zawartość guaraniny, która uwalnia się wolniej od kofeiny. Swoje właściwości guarana zawdzięcza oczywiście obecności kofeiny. Zawiera jej nawet 4-krotnie więcej niż kawa. W swoim składzie guarana ma od 3,6% – 5% kofeiny podczas gdy w kawie jest jej zaledwie 2%. Dodatkowo guarana nie zawiera substancji szkodliwych i drażniących dla żołądka.

Guarana na odchudzanie?

Guarana pojawia się jako dodatek do suplementów diety mających na celu podnoszenie poziomu energii do życia. Ostatnio bardzo dużo mówi się także o roli guarany w odchudzaniu. Nie ma jednak wystarczających badań potwierdzających tę właściwość. Istnieje wiele hipotez mówiących, że to dzięki zawartości kofeiny guarana pomaga w przyspieszaniu spalania tkanki tłuszczowej dzięki właściwościom termogenicznym. Ta właściwość guarany ma zwiększając wydzielanie ciepła spalać kalorie. Przypuszcza się także, że dodatki innych ziół oraz zielona herbata wpływają na zwiększenie spalania tłuszczu m.in. dzięki zawartości polifenoli. Aby potwierdzić takie działanie guarany potrzeba dalszych badań. Stosując guaranę zauważysz jednak, że zmniejsza ona poczucie głodu oraz poprawia wydalanie.

Guarana dla sportowców

Podnosi bowiem efektywność treningu oraz przyspiesza regenerację mięśni po dużym wysiłku fizycznym. Guarana zmniejsza uczucie zmęczenia oraz podnosi wydolność organizmu. Należy ją wypić lub spożyć pół godziny przed treningiem. Nie należy przekraczać dziennej dawki wynoszącej 1-2 łyżeczki.

 

Guarany nie powinny spożywać kobiety w ciąży oraz kobiety karmiące.

Nie należy łączyć guarany z innymi substancjami pobudzającymi.

IMG_4845

 Dodający energii koktajl z guaraną

Składniki:

– 1 jabłko

– 1 cytryna

– ½ łyżeczki guarany

– woda mineralna (ilość uzależniona od konsystencji jaką chcesz uzyskać)

Wycisnąć sok z jednej cytryny. Dodać pozostałe składniki i zmiksować blenderem. Najlepiej smakuje schłodzona. Pić kiedy poczujesz spadek energii lub pół godziny przez treningiem.

Pomysł na koktajl z guaraną zaczerpnęłam z książki „Sposoby Francuzek na urodę i szczupłą sylwetkę”, A. Ghesquiere.

IMG_4825

A czy Ty próbowałaś kiedyś pić guaranę? Zastępujesz nią kawę? Czy może w ogóle nie potrzebujesz dodatkowej dawki energii w ciągu dnia?

Facebook
Google+
http://piekno-z-natury.pl/wp/guarana-zamiast-kawy/
INSTAGRAM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *