Dlaczego kolejne diety zawodzą?

muesli-1322443

Zdecydowanie prościej jest „być na diecie” niż na niej wytrwać . Stosowanie różnego rodzaju diet jest zjawiskiem powszechnym. Nieustannie docierają do nas hasła „jestem na diecie”, „bądź fit”, „kontroluj swoje ciało”. Przechodząc na dietę zwykle oczekujemy szybkiego efektu, kosztem niskiego wysiłku. Uciekamy się więc do stosowanie „diet cud”. Niestety często nasz słomiany zapał powoduje, że bardzo szybko wracamy do dawnych nawyków żywieniowych, nie osiągając zamierzonych efektów. Czy naprawdę zgrabna sylwetka musi być jedynie marzeniem?

Przed przystąpieniem do radykalnych zmian dietetycznych należy zastanowić się i odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

– czy jest to odpowiedni okres by rozpocząć dietę? A może czeka mnie wyjazd służbowy, wakacje, impreza rodzinna, które z pewnością utrudnią nam przestrzegania dietetycznych zasad. Może przesunięcie naszego przejścia na dietę o kilka dni, a nawet tygodni przyniesie większe korzyści niż porywanie się na coś co z góry jest skazane na porażkę i z pewnością  zniechęci nas do dalszych prób;

– czy mam teraz odpowiednią ilość czasu na wprowadzenie zmian w życiu?  Zmiana sposobu odżywiania to bardzo dużo, ale czasami może nie wystarczyć i konieczne będzie zwiększenia aktywności fizycznej i zmiana stylu życia. Czy mam na to czas?

– dlaczego chce przejść na dietę? Presja społeczeństwa jest często pomocna, ale zdecydowanie motywacja wewnętrzna jest trwalsza. Jak dowodzą badania osoby, które posiadają wewnętrzne umiejscowienie kontroli zdecydowanie częściej osiągają sukcesy w porównaniu od tych, którzy robią coś dla innych. Zrób to przede wszystkim dla siebie.

– co chciałabyś zmienić w swojej diecie? Czy chcesz dokonać całkowitej modyfikacji jadłospisu czy tylko dokonać pewnych zmian? Pamiętaj, że nawet te najmniejsze zmiany mogą przynieść wiele korzyści.

 feet-619399_1920

Nie od dziś wiadomo, że pierwszy krok jest najtrudniejszy, ale gdy już go wykonasz dołóż wszelkich starań aby podtrzymać tę zmianę. Pracuj nad swoją motywacją. Zastanów się co najbardziej mobilizuje Cię do działania? Nagradzaj się – może zakup nowej bluzki czy ulubionych perfum po każdym miesiącu intensywnego treningu? A może mały dietetyczny grzech raz w miesiącu? Wszystko co podtrzyma Twoją motywację i pchnie Cię do działania będzie dobre jeśli prowadzi w stronę upragnionego celu. 

belly-2473_1920

Warto ustalić sobie konkretny plan działania: ile chcemy zrzucić, jakimi metodami, jak chcesz wyglądać? U mnie moje cele i metody osiągnięcia celu wylądowały na tablicy korkowej obok zdjęcia wymarzonej sylwetki :) 

perfect figure

Wsparcie rodziny i przyjaciół jest nieocenione. Czasami wystarczy jedno słowo, dostrzeżenie przez nich naszych postępów aby ponownie obudzić naszą motywację.

mac-459196_1920

Wsparcie możemy odnaleźć także w Internecie. Istnieje wiele forów dyskusyjnych, na portalach społecznościowych tworzone są grupy gdzie ludzie będący na diecie, trenujący a przede wszystkim zmotywowani dopingują się nawzajem, dzielą się swoimi problemami i udzielają sobie wsparcia. Jeśli więc nie możesz liczyć na wsparcie rodziny czy przyjaciół koniecznie spróbuj dołączyć do jednej z takich grup. 

Kiedy podejmiesz już decyzję o przejściu na dietę, stwierdzisz, że jest to odpowiedni okres, jesteś gotowa, zaangażuj się w pełni w proces zmian, bądź cierpliwa i pamiętaj, że potrzeba czasu aby uzyskać zamierzone rezultaty. Bądź świadoma.

 

A Ciebie co najbardziej motywuje do działania? Możesz masz jakiś sprawdzony sposób na efektywną mobilizację? Koniecznie napiszcie o swoich doświadczeniach w komentarzach.

Facebook
Google+
http://piekno-z-natury.pl/wp/dlaczego-kolejne-diety-zawodza/
INSTAGRAM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *